DWORP!!!

Dag 1: dinsdag 14 januari

Eindelijk is het zo ver. We vertrokken met zijn alle naar Dworp voor de module 'muzische school'. Eens we aankwamen in Dworp, maakten we ons direct klaar voor het toonmoment. Ik was heel benieuwd naar al de andere groepjes. Ik heb genoten van de verschillende voorstellingen. Iedereen leefde zich goed in, in zijn rol. Ik was ook aangenaam verrast dat iedereen het zo goed gedaan had, aangezien we maar 2 namidagen hadden om te oefenen. Elk groepje werd geëvalueerd door een ander groepje op een muzische manier. bv: Bedenk een slogan dat past bij het toonmoment, ....

Na lang wachten was het eindelijk ons beurt om ons toonmoment te brengen, door het lange wachten had ik een beetje stress gekregen.

We hadden ons toonmoment gebasseerd op kleuren die verdwenen waren van het schilderij. Onze opdracht was de kleuren in de stad New York te gaan zoeken en terug te brengen naar het schilderij. In ons toonmoment hebben we er voor gekozen om sterk te werken met mimiek en gebaren. Het was een uitdaging om er voor te zorgen dat de anderen wisten wat we bedoelden zonder te spreken en alleen maar te kijken naar onze mimiek.

Ik vond dat ons toonmoment heel goed verlopen was. De feedback die we kregen was positief. Ieder groepje verdiende een groot applaus.



toonmoment by Slidely Slideshow


Na de pauze was het tijd voor een workshop, ik heb de workshop bodypercussie gekozen. Deze workshop was SUPER! Stap voor stap leerde we een echte bodypercussie maken. Er kwamen gevarieerde spelvormen aanbod. Dit is een workhop die me nog lang gaat bij blijven. Ik popel al op samen met de leerlingen een bodypercussie te maken.

De avondactiviteit was een leuke afsluiter van de eerste dag. Het was een danssessie met funk en soul. Dit waren dansstijlen van eindjaren 50, 60 en 70. Ik kende de stijlen niet, maar al snel bleek dat het hele leuke stijlen waren. Sepp was onze dansleraar die heel enthousiast te werk ging. Wij werden mee geprikkeld door zijn enthousiasme.

Het was een fantastische eerste dag!!
 
dag 2: woensdag 15 januari
 
 
Op de tweede muzodag kregen we heel de dag tijd om een workshop voor te bereiden voor de leerlingen uit de lagere school. Deze workshop moeten we morgen geven aan de leerlingen van de onderbouw. We werden in groepjes verdeeld aan de hand van duploblokjes. Eerst volgens de grootte en daarna volgens de kleur. Ik zat samen met Leila en sam in de groep. Wij kozen voor het onderwerp 'Drama'. Onze samenwerking verliep vlot, we vulde elkaars ideeën aan.

Welke activiteiten voorzagen we in de onderbouw?

- Sfeerschepping adhv foto's en een teletijdmachine
- Een kledingstuk beschouwen als een multifunctioneel voorwerp.
- Een kledingstuk heruitvinden of fantaseren
- Een modeshow d.m.v. een gepast muziekje en twee opgestelde rijen die dienden als catwalk.
- muzische evaluatie: via houdingen je gevoel van de activiteit weergeven.

Verdieping:

- Een verhaal vertellen over Roy Lichtenstein en hierbij gepaste bewegingen fanstaseren.
- Schilderijen bespreken: mimiek, gevoelens,..
- Fotospel: Een gevoel uitbeelden en bespreken + doorgeven.
- Slow-motionopdrachten
- Toonmoment: landing op de maan in Slow motion waarbij elk groepje kinderen hun eigen inbreng hadden.
- Muzische evaluatie aan de hand van pluimen

Na een zware werkdag, hadden de docenten nog een spannend spel voorzien. We werden eerst geprikkeld door een filmpje te bekijken van de Hulk.  Daarna splitste we op in groepjes. Op het domein zaten 5 posten verstopt. Het was de bedoeling dat je met je groepje de postjes ging zoeken en een opdracht bij het postje ging uitvoeren. Op deze manier creëerde ons groepje stap voor stap een monster. Daarnaast verzamelden we ook ingrediënten om helemaal op het einde een tiramisu te maken. Om het spel moeilijker en spannender te maken waren er ook monsterverdelgers. Wanneer je een beweging vergat of geen monster geluid maakten en de monsterverdelgers tikte je groep. Moest je een ingrediënt afgeven. Ik vond dit spel echt super tof en spannend. We hebben gelukkig onze tiramisu gelukkig kunnen opsmullen :)
 

Opnieuw was er een avondactiviteit voorzien. Deze avond stond er een quiz op het programma. Het was geen gewone quiz, maar een echte Muzoquiz, waar alle domeinen van muzo aan bod kwamen. ook waren er meerdere rondes waar onze zintuigen op de proef werden gesteld. Ik strande met mijn groepje jammer genoeg op de 11 plaats van de 15 groepen. Onlangs we niet hoog scoorde, heb ik er wel een leuke avond opzitten.



dag 3: donderdag 16 januari
 
 
Vandaag ging ik met enkele andere studenten naar de gemeenteschool van Dworp. Daar kregen we een lokaal toegewezen en onze workshop van drama kon beginnen. In de voormiddag kregen hebben we onze workshop vier keer gegeven met telkens een duur van 35 minuten. In de namiddag vond er een verdieping plaats. We sloten onze dag af met een toonmoment van de leerlingen. 
 
Dankzij de hulp van een coördinatieteam verliep de dag heel goed.
Ik heb samen met de kinderen een hele leuke dag beleefd. We kregen van de docenten en de directie een dikke en welverdiende pluim voor onze inzet.
 
 
workshop drama by Slidely Slideshow


Om onze laatste avond leuk in te zetten werden de Muzo Awards uitgereikt. Bij elk muzisch domein kregen we telkens 3 filmpjes te zien waarbij wij a.d.h.v. de applausmeter mochten bepalen welk filmpje de Award verdiende! Na deze Awards vond er een fantastisch galabal plaats. Iedereen was verkleed in het thema van de jaren ’60.
 
Dag 4: vrijdag 17 januari  
 

 De week in Dworp is voorbij gevlogen. Na een stevig ontbijt werden we in 2 groepen verdeeld. De eerste groep stelde zijn evaluatiemethodieken tentoon zoals op een beurs. De andere groep kom langs, stelde vragen en evalueerde deze methodieken. De groepen werden na verloop van tijd omgewisseld.
 
 
 
We zaten nog even samen voor het middagmaal, maar dan was het tijd om naar huis te gaan. Iedereen heeft een geweldige tijd beleefd in Dworp en ging met pijn in het hart naar huis.
 

 


 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten